Practice what you preach… en dan heb ik het niet over Barry White. De bedoeling van theperfectserve.be is om gin onder de aandacht te brengen. Het verhaal start op 2 augustus, een druilerige zomerdag, met de lancering van de blog. Intussen zijn we een twintigtal reviews verder en wordt er gewerkt aan een digitaal ecosysteem. Na de eerste drie maanden is de balans positief, we gaan ermee door!

Mijn interesse in het digitale

Ik heb al enkele jaren voeling met “het digitale”. In 2003 lanceerde ik met Martijn Wouters racingworld.be. Een autosportblog, die al snel hoge ogen opgooit. Circuit Zolder vertrouwt ons niet veel later de coverage van de 24 Hours of Zolder toe, hét evenement van het jaar. In die rol groei ik door van redacteur naar hoofdredacteur. Het belang van content, live-content, dedicated content, werd mij snel reeds duidelijk.

Het mag vermeld worden dat Martijn Wouters autosport.be overgenomen heeft – en daarmee de #1 autosport website van het land runt.

Pink 47 Gin

Let’s talk about gin

Op 2 augustus 2016 heb ik wat basiscontent gepubliceerd. De belangrijkste botanicals, wat basistonics, de eerste reviews. Relatief snel worden de schrijfsels opgepikt in de branche, wat an sich een mooi compliment is. Intussen staan er een twintigtal reviews online. Elke week publiceer ik een nieuwe smaaktest. En… op vlak van reviews ben ik volboekt tot midden november.

Mooi, maar wat is nu die link met practice what you preach? Dagelijks hamer ik in mijn professionele omgeving op consumer centricity. Jonge (gin)merken hebben dit deels onder de knie… maar vaak worden enkele stappen overgeslagen uit de lijst van volgende begrippen. Neen, geen begrippen… het geheel van onderstaande zaken is een mindset:
– consumer journey
– consumer experience
– customer experience
– customer relationship management
– digitaal ecosysteem, en hoe dit een onderneming dicht bij zijn klant kan brengen.

Intussen beschikt theperfectserve.be dus ook over een Instagrampagina, Twitterprofiel en … sinds zondag een Facebookpagina. Het digitaal ecosysteem, met een multitude aan consumer touchpoints, wordt op die manier vervolledigd. Ik schrijf deze blog immers niet voor mezelf, maar om anderen te bereiken. We delen immers dezelfde passie: gin.

Leuk om te zien dat de diverse social media intussen samen zo’n 1.500 volgers en fans hebben! Volg jij onze Facebookpagina nog niet?

Categories: About us

Leave a Reply